Quest yazmada 12 altin tavsİye ve bİlgİ notlari

Değerlendirme - 0%
0   0   0
Merhaba arkadaşlar gubün sizlere quest yazmada 10 altın tavsiyeyi paylaşıyorum. Eğer bir quest yazmak istiyor iseniz mutlaka okuyun derim.

1-Quest yazmaya başlamadan önce mutlaka yazacağınız questi iyi düşünün ne gerekli, gerekli olan olayları kodlamaya dökebilirmiyim olması muhtemel açık,buğ neler
ve bunlara nasıl çözüm bulurum..

2-Questlerinizi daima notepat++ ile yazın en kullanışlı ve anlaşılır kod editörü bana göre. notepat++ da kodlamaya başlamadan önce dil kısmından LUA yi seçin bu sayede
hangilerinin lua diline ait olduğunu anlarız

3-Türkçe karakter sorunu vardır genelde bu yüzden üçgen yerine ucgen yazarız bunun tedaviside ardadaşlar kodlama kısmından ANSI ile kodlamayı seçin bu sayede üçgen yazarsınız ve sorun olmaz

4-Eğer questlerinizde database (veri tabanı) kullanacak iseniz mutlaka questlib.lua,quest_function,questing.lua dosyalarınızda mysql_query() fonksiyonları bulunsun.
mysql_query() ile select komutları yazmayın ekranda 0 değerleri gelir. mysql_query10() ile string ifadeleri select ile çekin

5-Eğer bir veriyi database ye kaydedecek iseniz ilk olarak navicat den bir veri tabanı veya direk var olan bir veri tabanının içine (örnek player) bir tablo açın. ve gelecek sütün sayısını
iyi hesaplayın örnek: şikayet questi yazıorum kim etmiş kimi etmiş neden etmiş ne zaman etmiş 4 farklı sütün birde id olacak 5 şeklinde kodlarla konuşun

6-Kodlarla gerçekten konuşarak yazın bunun çok faydası olacaktır. her end yazmanız durumunda bir tab yapın içeriye girin hatalar genelde end den kaynaklı oluyor görmeniz açısından iyi olur

7-Her olayda bir questi oyuna atıp deneyin mesela select fonksiyonu yazdınız hemen oyuna ayıp deneyin. questlerinizi devamlı deneyerek yazın yoksa çalışmaz.
Her zaman derim bir questi istersen sorunsuz bir şekilde baştan sona kadar yazdığını zannet at oyuna kesin çalışmaz :D

8-Questi renklendirin. devamlı say("") kullanmayın iyibir quest_function dosyasına sahip iseniz içerisinde say_red say_green say_blue say_title bulunur.
Çokta renk cümbüşü yapmayın.Göz yoracak renklerden uzak durun.
say_green in fonksiyon hali bu şekilde renkleri siz ayarların: function say_green(name) say(color256(0, 238, 0)..name..color256(0, 238, 0)) end

9-inputlara dikkat edin oyuncudan alacağınız bir string ise input() yazın sorun yok fakat int yani sayı ise ilk olarak lua kodu olan tonumber(input()) şeklinde yazın.
Bu gelecek verinin her zaman rakamsal olmasını sağlar if ile sorgular iken size kolaylık sağlar.

10-Aynı şeyi 10 defa yazacak iseniz tek tek yazmayın FOR döngüsü kullanın mesela sıralama questiniz var SQL cümlesini yazdınız alta geçip bunu yapın hiç kod yazmadan
10 kişiyi sıralar (limit 10 olmalı ve gelen veriler * değil level name playtime ) olmalı
bir süre sıralaması questi
local ben = mysql_query10("select level,name,playtime from player.player order by id desc limit 10")
say_title("# | Seviye | İsim | Süre")
local line
for i = 1,table.getn(ben) do
line = i.." - "
for j = 1,table.getn(ben) do
line = line.." "..ben[j]
end
say_green(line)
end

11-Questteki konuşma metinlerini uzun tutmayın oyuncuları sıkmayın özellikle devamlı kullanacak ise karşı taraftaki oyuncu.. konuşmaları diplomatik yazmayın
oynu oynayan çok cocuk var neşeli cümleler kullanın sonuçta bu bir oyun..

12-Eğer questte oyuncunun ismini devamlı kullanacak iseniz veya başka bir cümleyi başlığı ilk olarak bunları değişkene atayın mesela oyuncunun ismini devamlı kullancam
o zmaan hemen local oyuncu = pc.get_name() atarım her oyuncu yazmam da oyuncunun ismini alırım

Bir kaç kolaylık ve bilgi notları:
1-say(""),say_green("") vb notice, notice_all("") vs vs bunlar kod değildir arkadaşlar bunlar hazır fonksiyondur her birinin aslında nasıl olduğu questlib.lua dosyanızda bulunmaktadır

2-Gerçek kodlar lua dili kodlarıdır bunların bazıları local,select,for,end,if,elseif,else vs yani lua kullanıyo isek lua dili bilmek şart kaynak fazla yok lua tr den ne öğrenir iseniz

3-Lua öğrenemiyo iseniz PHP öğrenin çok fazla kaynak var ve lua ile mantık aynı sadece yazılış farklı javascript ile de aynı.
Mesela php de if($sayi==1){}else{} şeklinde yazılır iken lua da if(sayi == 1) then else end şeklinde yazılır mantık aynı sayı bire eşitse demek.
mesela lua da global değişken a = 5 veya local değişken de local a = 5 dio isek php de $a = 5 deriz mantık aynı a yazarsak 5 gelir
php öğrenin dedim çünkü kaynak çok php de if yapısı for forech while değişken gibi kavramları öğrenin luaya bakın

4-Arada bir kahve için :D

Herkeze iyi günler yaralı bir konu olacağını düşünüyorum kendinize iyi bakın...kardeşlerim sorusu olan alttan yazsın
 
Üst